Tijdens de Jubileummarkt waren de belangrijkste partners van VvE Metea natuurlijk ook aanwezig. Zo gaf productmanager Vincent van Someren een rondleiding door het VvE Portaal op Twinq. “Dit portaal scheelt je als VvE een hoop tijd”, vertelt hij. “En je kunt live meekijken met wat VvE Metea als beheerder voor jouw VvE doet. Het hele portaal is gebouwd op basis van transparantie.”

“We wilden het makkelijker maken om informatie uit te kunnen wisselen tussen VvE-leden en de VvE-beheerder. Zo is het eigenlijk begonnen”, vertelt Van Someren van het softwarebedrijf Twinq. “Dankzij het portaal hoef je als eigenaar niet bij elke vraag naar je VvE-beheerder te bellen of te mailen. Je logt in op het VvE Portaal op Twinq en vindt daar alle informatie. Denk aan de meest recente notulen, wanneer de eerstvolgende vergadering is of wat jouw openstaand saldo is. Je kunt hier bijvoorbeeld ook een reparatieverzoek melden. Dat kan dag en nacht en dat is de grote kracht van het VvE Portaal: het is altijd beschikbaar en altijd up-to-date.”

Bijzonder transparante VvE-beheerder

Twinq Software maakt VvE-software voor verschillende VvE-beheerders. Dat doen ze al sinds 2001 en inmiddels maken zo’n 31.000 VvE’s door heel Nederland gebruik van die VvE-software. Elk VvE-portaal is per VvE-beheerder maatwerk; het wordt speciaal ingericht volgens de wensen van de VvE-beheerder.
Tijdens de Jubileummarkt benadrukt Van Someren dat VvE Metea opvalt tussen de andere VvE-beheerders waarvoor ze VvE-software leveren. “VvE Metea is een bijzonder transparante VvE-beheerder”, zegt hij ook achteraf. “Op hun VvE Portaal laten ze meer gegevens zien dan andere VvE-beheerders. VvE Metea durft dus meer inzage te geven in wat ze doen dan andere VvE-beheerders.”

Aparte profielen op VvE Portaal

Het VvE Portaal op Twinq is heel gebruiksvriendelijk ingericht. “Eigenlijk krijgen we nooit vragen over hoe het werkt, want alles is logisch en duidelijk”, zegt Van Someren. “Het enige waar we weleens vragen over krijgen, is dat niet alle VvE-leden dezelfde gegevens zien. Het VvE Portaal werkt namelijk met profielen waarmee de beheerder zelf kan inrichten wie wat mag zien en doen. Een penningmeester en VvE-voorzitter zien bijvoorbeeld meer dan iemand die alleen eigenaar is. Waarom dat is, is makkelijk uit te leggen. Jouw VvE Portaal op Twinq geeft namelijk toegang tot de gegevens die passen bij jouw rol en verantwoordelijkheden in de VvE.”

Van Someren geeft een voorbeeld: “Als penningmeester moet je facturen voor de VvE goedkeuren. Dat mag niet iedereen doen. En als VvE-voorzitter moet je bijvoorbeeld elk VvE-lid kunnen bereiken, daarom krijg je toegang tot de contactgegevens van alle eigenaren. Het is uiteraard niet de bedoeling dat alle leden bij deze contactgegevens kunnen komen. Daarmee voldoet het VvE Portaal aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Bovendien willen we het overzicht zo makkelijk maken voor elk lid. Daarom laten we alleen de gegevens zien die voor jou belangrijk zijn. Ook kun je makkelijk favoriete pagina’s toevoegen op je homepage. Zo maken we het nog makkelijker voor jou.”

Meer weten? Vragen?

U kunt hier inloggen op het VvE Portaal op Twinq. Heeft u hulp nodig bij Twinq? Bel dan even naar uw VvE-manager. Die kan namelijk meekijken in Twinq en u verder helpen.

Presentatie Twinq tijdens de Jubileummarkt (pdf, 1,7 MB)
Handleiding VvE Portaal op Twinq voor VvE-bestuursleden (pdf, 70 KB)
Handleiding VvE Portaal op Twinq voor VvE-leden (pdf, 66 KB)