Naar aanleiding van de landelijke maatregelen (klik hier) tegen verspreiding van het Coronavirus en onze eerdere maatregelen (klik hier, ook voor de belangrijkste hygiëne regels) heeft VvE Metea besloten per direct deze maatregelen uit te breiden.

VvE Metea zegt tot en met 6 april aanstaande alle vergaderingen (bestuurs- en ledenvergaderingen) van en met onze VvE’s af en blijft de ontwikkelingen op de voet volgen waardoor dit mogelijk verlengd moet worden. Indien u als bestuur toch wilt vergaderen dan bieden wij de mogelijkheid om deze op te nemen zodat wij de notulen wel voor u uit kunnen werken. Wij doen ons best om in overleg met u zo spoedig mogelijk een nieuwe datum te plannen. Uw VvE-manager neemt contact met u op om te overleggen en zal vanzelfsprekend de communicatie met de leden verzorgen.

Naast het afzeggen van de vergaderingen zullen vele van onze medewerkers thuis gaan werken en zal de bezetting op ons kantoor dus geminimaliseerd worden. Al enige tijd gelden op ons kantoor de hygiëne regels.

Door deze minimale bezetting is onze telefonische bereikbaarheid gering, wij verzoeken u daarom uw vragen, storingen of terugbelverzoeken per e-mail bij ons kenbaar te maken. U kunt hiervoor onze mailadressen storingen@vvemetea.nl (voor uw storingen), admin@vvemetea.nl (voor uw administratieve vragen) of vve@vvemetea.nl (voor algemene vragen) gebruiken. Natuurlijk kunt u ook het rechtstreekse mailadres van uw VvE- manager gebruiken.

We realiseren ons terdege dat deze maatregelen van grote invloed zijn op het functioneren van de VvE. Door dit besluit menen wij onze verantwoordelijkheid te nemen en rekenen wij op uw begrip.

Voor de duidelijkheid: storingsmeldingen en andere urgente kwesties worden dus gewoon door ons verwerkt. Wel vragen we uw geduld bij minder urgente vragen, mede omdat leveranciers (denk aan loodgieters en aannemers) ook te maken hebben met de gevolgen van het virus en de landelijke maatregelen.

Wij adviseren u onze website www.vvemetea.nl, naast onze socials LinkedInFacebook en Twitter nauwlettend in de gaten te houden voor nieuwe updates.

Algemene informatie Coronavirus

Covid-19 is de ziekte die door het nieuwe coronavirus wordt veroorzaakt. Coronavirussen zijn verkoudheids­virussen, alleen zijn er ook bijzondere vormen van dat virus. Sars en Mers zijn bijvoorbeeld allebei ziektes die door een coronavirus worden veroorzaakt. Hier kan nu dus ook Covid-19 aan worden toegevoegd.

De overdracht van het Corona virus gaat over van persoon op persoon. Door te hoesten en te niezen wordt het virus naar buiten gebracht uit de neus, keel of longen. Middels kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht en kan zich verspreiden. Wanneer deze druppeltjes worden ingeademd of door mensen op contactvlakken en/of via de handen in de mond, neus of ogen terecht komen, kan iemand besmet raken met het virus.

Alle actuele informatie over het Coronavirus vindt u hier, alle vragen & antwoorden hier. Beide zijn pagina’s van het RIVM en worden continu aangepast aan de huidige situatie.

Belangrijkste Hygiëne regels

• Was regelmatig uw handen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Schud geen handen.
  • Houd gepaste afstand (meter).