De ontwikkelingen rondom het Coronavirus volgen zich in rap tempo op, het aantal besmettingen neemt dagelijks toe. Ook in Nederland, waardoor ook organisaties maatregelen aan het nemen zijn. Het blijft zaak om niet in paniek te raken of risico’s te overschatten – maar wél goed voorbereid te zijn. Ook VvE Metea heeft zodoende actie ondernomen en al eerder voor haar eigen organisatie en medewerkers dit protocol van toepassing verklaard op haar organisatie en medewerkers. Het lijkt een kwestie van tijd voor er (vanuit de overheid) nadere maatregelen komen. Tot dat moment vragen wij uw aandacht voor het volgende:

Hygiëne regels (waarschijnlijk ten overvloede):

• Was regelmatig uw handen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Schud geen handen.
  • Hou gepaste afstand (meter).

Vergaderingen VvE

• Vanuit VvE Metea worden vergaderingen vooralsnog niet afgezegd. Echter, vanuit besturen of leden van de VvE kan dit verzoek natuurlijk wel komen (al is het maar vanwege een mogelijk lage opkomst): in overleg met het betreffende bestuur wordt een besluit genomen.
  • Indien een vergadering wordt afgezegd kunnen wij helaas niet garanderen dat deze nog voor 1 juli plaats kan vinden, danwel in de zomer wegens de vakantieperiode. Wij vragen hiervoor uw begrip.
  • Onze beheerders zullen voorlopig gepaste afstand nemen. Dit betekent dat er geen handen worden geschud zoals ook vanuit de overheid wordt geadviseerd.

Verminderde telefonische bereikbaarheid

• Wij vragen u op voorhand vast rekening te houden met verminderde telefonische bereikbaarheid. Collega’s met griep danwel (soortgelijke) verschijnselen kunnen op dit moment niet werken danwel alleen vanuit huis werken. Wij verzoeken u daarom uw vragen, storingen of terugbelverzoeken per e-mail bij ons kenbaar te maken. U kunt hiervoor onze mailadressen storingen@vvemetea.nl (voor uw storingen), admin@vvemetea.nl (voor uw administratieve vragen) of vve@vvemetea.nl (voor algemene vragen) gebruiken. Natuurlijk kunt u ook het rechtstreekse mailadres van uw VvE Manager gebruiken. Alvast bedankt voor uw medewerking en begrip.

Als VvE Metea volgen we natuurlijk de (landelijke of regionale) adviezen en berichtgeving van het RIVM op de voet. Alle actuele informatie over het Coronavirus vindt u hier, alle vragen & antwoorden hier. Beide zijn pagina’s van het RIVM en worden continu aangepast aan de huidige situatie.

We adviseren u onze website www.vvemetea.nl, naast onze socials LinkedIn, Facebook en Twitter nauwlettend in de gaten te houden voor nieuwe updates. Vanzelfsprekend worden alle leden van een VvE direct rechtstreeks geïnformeerd als een geplande vergadering onverhoopt niet door gaat.