Op vrijdagmiddag 20 juni 2025 vond het (3e) klantenpanel van VvE Metea plaats. Een waardevolle gelegenheid voor de besturen van 12 verschillende Verenigingen van Eigenaars (VvE’s) met 14 deelnemers om samen te komen, ervaringen uit te wisselen en nieuwe inzichten op te doen.

Het evenement werd gestart met een hartelijke ontvangst waarbij de deelnemers een kop koffie met een petit four aangeboden kregen. Vervolgens werd een introductieronde gehouden met afbeeldingen van alle betreffende gebouwen waarbij alle aanwezigen zich aan elkaar voorstelden en antwoord gaven op de vraag welke tip zij elkaar wilden geven inzake goede ervaringen bij de eigen VvE. Zo werden daarbij bijvoorbeeld genoemd: verspreid nieuwsbrieven om de duur van vergaderingen te verkorten en organiseer aparte (informatie)bijeenkomsten bij lastige/zware onderwerpen voor de VvE.

Activiteiten en Presentaties
Na de introductieronde werd de middag vervolgd met een interactieve en leerzame pubquiz. De quiz diende niet alleen ter vermaak, maar ook als een informatieve sessie waarin veel interessante weetjes en praktische tips over het beheren van een VvE werden gedeeld. De deelnemers hadden tijdens de quiz de mogelijkheid om vragen te stellen aan een panel van experts bestaande uit de manager van de afd. Bouwkunde Eddy Jaspars en de algemeen directeur van VvE Metea, Nadine Reniers, die waardevolle inzichten en adviezen gaven. Aan de hoogst scorende 3 deelnemers van de pubquiz werd een medaille uitgereikt.

Besproken Tips en Adviezen
Na een korte pauze waarin de deelnemers de kans kregen om te netwerken, vroeg VvE Metea de aanwezige besturen om feedback en tips over hoe zij hun dienstverlening verder konden verbeteren. Dit leidde tot een levendige en constructieve discussie, waaruit o.a. de volgende waardevolle adviezen naar voren kwamen:
– Verbeter de mobiele versie van Twinq/het VvE Portaal
– Richt een kenniscentrum in en informeer VvE’s vaker over (vaktechnische) ontwikkelingen
– Organiseer thema-avonden

Conclusie
De uitwisseling van ervaringen en tips tussen de verschillende VvE’s en de input van de experts hebben bijgedragen aan een beter begrip van effectief VvE-beheer. Het klantenpanel mag een succes worden genoemd en leverde zowel voor de bestuursleden als VvE Metea concrete input op. Als VvE Metea hebben we goed naar de bestuursleden geluisterd, de tips en adviezen zullen we ter harte nemen. In de komende periode gaan we hiermee aan de slag om waar nodig en mogelijk onze dienstverlening en service nog verder te verbeteren. De middag werd afgesloten met het uitreiken van een goodybag en borrel met bitterbal in het VvE Metea Café.

Enkele quotes van deelnemers:
“Een zeer geslaagd klantenpanel.”
“We willen graag laten weten dat we het klantenpanel als erg leuk en waardevol hebben ervaren. Het was goed georganiseerd en de onderwerpen die aan bod kwamen waren interessant en relevant.”
“Ik vond het erg leuk om er bij te zijn. Gezellig en ook best veel opgestoken. En mooi de positie te zien van besturen van andere VvE’s.”

VvE Metea heeft de tips, die bestuurders elkaar gaven en de tips, die de bestuurders aan VvE Metea gaven op een rij gezet in een document. Als u belangstelling heeft voor dat document, dat kunt u dat kenbaar maken op het volgende emailadres en dan zal u dat document worden toegestuurd: ron.steinkuhler@vvemetea.nl