VvE Ariaweg in Amersfoort gaat binnenkort starten met een groot isolatieproject. “We willen het dak, de kozijnen en de spouwmuur beter isoleren”, vertelt Marc Boersen van de technische commissie. En daarbij kan de VvE de hulp van VvE Metea goed gebruiken.

VvE Ariaweg is al jaren een vaste klant van VvE Metea en dat is volgens Boersen niet zonder reden. “We hebben een portiekflat met 48 leden. Zelf de administratie, het financieel beheer en het onderhoud doen, is dan heel veel werk. En voor een leek is het bijna niet te doen, want je moet dan ook kennis hebben van al die zaken. Bovendien hebben de meeste bestuursleden het ook veel te druk om dit op te pakken. Dus we hebben VvE Metea ingehuurd, dat voelde eigenlijk vanaf het begin heel goed.” Als lid van de technische commissie is het ook fijn om VvE Metea aan zijn zijde te hebben. “Uiteindelijk komt het werk vaak op de schouders van de technische commissie terecht. Dan moet je wel de kar zien te trekken”, zegt Boersen. “Met VvE Metea doen we dat niet alleen.”

Projecten optimaliseren

Momenteel bereidt VvE Ariaweg zich voor op een enorme klus: het verbeteren van de isolatie van het gebouw. Daarvoor werkt technisch commissielid Boersen veel samen met VvE Metea. “We hebben eerder met VvE Metea een grote betonrenovatie opgepakt. En dat beviel goed: ze denken graag mee over hoe je dat soort projecten zo goed mogelijk oppakt en of je nog andere onderhoudszaken kunt meepakken. Want als je toch een hangbak aan je gebouw hebt, waarom nemen we bijvoorbeeld niet het onderhoud van de naden mee? Dat scheelt overlast en kosten.”

Varen op jarenlange ervaring

Ook bij het isolatieproject merkt Boersen al de meerwaarde van VvE Metea. “Zij vragen voor ons de offertes aan en doen de opdrachtverstrekking. Maar ze geven ook advies over welke partijen betrouwbaar zijn en goed werk leveren en met welke partijen zij slechte ervaringen hebben. Want zij hebben natuurlijk volop ervaring met dit soort projecten.” Boersen is vooral blij met de korte lijntjes met VvE Metea en het persoonlijke contact. “Je kunt altijd je verhaal kwijt en rekenen op goed advies. En daarnaast hebben we dankzij het Genera-pakket geen omkijken naar de administratie of de financiën. Zij pakken dat allemaal netjes op.”