nieuwsbrief kerst header 2020
In verband met de feestdagen is het kantoor van VvE Metea vanaf vrijdagmiddag 22 december 2023 14.00 uur tot en met maandag 1 januari 2024 gesloten. Wij zijn u op 2 januari 2024 vanaf 09.00 uur graag weer van dienst en wensen u hele fijne feestdagen en een mooi, maar vooral gezond 2024!

Voor dringende, technische storingen kunt u 24/7 contact opnemen met onze storingsdienst

via 030 - 6003930

Belangrijk advies voor bewoners en VvE's rondom brandveiligheid en risico’s koolmonoxidevergiftiging

Graag brengen we onze VvE’s en bewoners binnen appartementencomplexen opnieuw op de hoogte rondom twee onderwerpen die de laatste tijd veel aandacht krijgen in het nieuws, bij overkoepelende brancheorganisaties en diverse VvE’s zelf; de gasketelwet en brandveiligheid. Onder andere via eerdere nieuwsbrieven en de jaarlijkse onderhoudsvoorstellen voor onze VvE's hebben we hier eerder over verteld. We vinden het echter belangrijk de belangrijkste adviezen opnieuw te benoemen en daarnaast uit te leggen welke ondersteuning wij kunnen bieden.

Ons belangrijkste adviezen:

Bewoners; plaats rookmelders (wettelijk verplicht) en een CO-melder!
VvE’s; laat zowel de brandveiligheid als aanwezige CV-ketels en gemeenschappelijk rookgaskanalen beoordelen!

Klik hier voor het volledige artikel

De klant vertelt:
‘Een 10? Dat niet, wel een 9,5 voor de volle 100 procent!’

Wat doe je als je de rookgasafvoerkanalen en cv-ketels moet vervangen in een appartementencomplex met 83 woningen? VvE De Plantenaer in Alblasserdam besloot deze werkzaamheden aanvankelijk zelf te laten uitvoeren. Toch riep VvE-voorzitter Leo Hartkoren de hulp van VvE Metea in: ‘Samen met het bestuur wisten zij de Algemene Ledenvergadering te overtuigen. Toen kwam het project echt van de grond.’

Lees het verhaal van Leo

De VvE-beheerder blogt:
‘3 tips voor onbezorgd wonen in 2024’

Met het einde van het jaar in zicht en de feestdagen voor de deur, is het tijd om stil te staan bij de goede voornemens voor het nieuwe jaar. Misschien wilt u meer bewegen of gezonder eten? Maar wist u dat een relatief makkelijk voornemen is om even stil te staan bij de bescherming van de eigen woning en het appartementencomplex? Ga daarom na: heeft u uw verzekeringen op orde?

Klik hier voor de drie handige tips van Gaby

De VvE-beheerder blogt:
‘Nóg een stapje verder: met de Persoonscertificering VvE Beheer’

Afgelopen jaar zagen we de VvE-beheerder veel in het nieuws komen. Uit onderzoek van Vereniging Eigen Huis bleek bijvoorbeeld dat maar liefst 76 procent van de VvE’s ontevreden is over de VvE-beheerder. Inmiddels ontvangt de consumentenorganisatie dagelijks meldingen en vragen over VvE-beheerders.
Onlangs zei Eigen Huis-directeur Cindy Kremer tegen BNR dat een belangrijk pijnpunt is dat iedereen zich VvE-beheerder mag noemen; daarvoor zijn geen kwalificaties nodig. Daarom zou volgens Cindy Kremer een certificaat een goede oplossing zijn. Daar zijn we het roerend mee eens. Al jaren pleiten we voor een verdere professionalisering van de VvE-beheerdersbranche.

Lees hier het verhaal over algemeen directeur Nadine Reniers over onder andere de (persoonlijke) certificering en in-house training van VvE Metea

Ook interessant!

Elke nieuwsbrief selecteren we interessante artikelen die we voorbij hebben zien komen en in onze ogen interessant zijn om met u te delen. Als u op de tekst klikt komt u in het betreffende artikel.

Update TTB regeling

VvE’s met een blokaansluiting hebben we nog niet nader kunnen informeren over de TTB regeling (subsidie energielasten). Op dit moment ontvangen we brieven dat de behandeltermijn eenmalig met dertien weken wordt verlengd door de belastingdienst. Bedragen zijn dan ook nog niet overgemaakt en er heerst nog enige onduidelijkheid omtrent uitkering aan eigenaren.
Klik hier voor meer informatie.

Indexering beheerovereenkomsten

Per 1 januari 2024 hanteert VvE Metea en indexering (prijsverhoging) van 4,4%. Klik hier voor meer informatie en uitleg.

Reminder schadeclaimabonnement

Sinds 2022 is het voor VvE’s in beheer bij VvE Metea mogelijk om een schadeclaimabonnement (SCA) af te sluiten. Met SCA betaalt een VvE een vast bedrag per jaar voor de afwikkeling van schades via verzekeringen van de VvE. Zo weten VvE's qua kosten precies waar ze aan toe zijn. Klik hier voor meer informatie.

Oproep klantpanel VvE Metea

VvE Metea nodigt bestuursleden van VvE's uit voor het klantpanel op vrijdagmiddag 19 juli 2024! Een klantpanel is een groep van klanten die samenkomt om hun ervaringen, suggesties en ideeën met betrekking tot onze producten en diensten te delen. Info en aanmelden
facebook youtube linkedin
U ontvangt deze e-mail omdat u voor de VvE Metea nieuwsbrief bent ingeschreven. Daardoor ontvangt u elk kwartaal nieuws en handige informatie over VvE's en de diensten van VvE Metea.
Vaker op de hoogte blijven? Klik dan hierboven op onze socials!

Indien u in de toekomst geen nieuwsbrief van VvE Metea meer wilt ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de link onderaan deze nieuwsbrief.
nieuwsbrief kerst header 20202