Op 10 september aanstaande is de laatste actie van de reeks voor het goede doel: Maxima(al) voor Miranda. Collega VvE-manager Christiaan de Jong (2de links op de foto) gaat 42 kilometer hardlopen om zoveel mogelijk geld op de halen voor het Prinses Maxima Centrum.

Samen met broer Wilfred de Jong en vrienden Sjoerd van Setten en David Oei gaat Christiaan de marathon door Utrecht lopen. Naast dat hij de mooie leeftijd van 40 gaat bereiken en dit nieuwe levensjaar op een bijzondere manier wil inluiden, heeft hij nog een hele bijzondere reden zoveel mogelijk geld op te willen halen om meer kinderen de kans te geven op herstel van de vreselijke ziekte die kanker heet. Levend voorbeeld in dezen is namelijk de dochter van Christiaan: Elise. Elise is bijna 5. Ze is vrolijk, zorgzaam en eigenwijs. Geen vuiltje aan de lucht, al had dit ook wel eens anders kunnen aflopen.

‘’Elise was bijna 1, toen we nadat we wezen op een bobbel op haar buik bij het consultatiebureau al snel via de huisarts en kinderarts werden doorverwezen naar het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie om wellicht zaken uit te sluiten. Helaas na een groot aantal checks kwam er een keiharde conclusie: Elise had een kwaadaardige levertumor. Daar waren we echt van ondersteboven. De arts (een kinderoncoloog) die ons zeer vakkundig meenam in wat komen ging, oordeelde dat er zo snel mogelijk actie moest komen. Op haar eerste verjaardag verbleven wij met Elise in een mooi versierde kamer in het PMC en ontving zij haar eerste chemo.

Toen de tumor niet meer groeide na een paar chemo’s was ze klaar om bij het UMCG het zieke deel van haar lever te laten verwijderen. Elise herstelde snel op de intensive care en elke dag mochten er meer slangen af. We hebben nog net tweede kerstdag met de familie kunnen vieren. Sindsdien wordt ze ieder kwartaal gecheckt. Het voelt een beetje als thuiskomen. Het is een speelparadijs voor de kinderen, enfin ik kan er een boek over schrijven.

Tot nu toe zijn de controles steeds goed, wat elke keer weer een opluchting is. Je begrijpt; ik ben dit instituut ontzettend veel dank verschuldigd. Ze verrichten werkelijk wonderen. Helaas zijn er ook veel kinderen die het niet kunnen navertellen. Daarom wil ik graag iets terug geven. Mijn werkgever VvE Metea heeft dezelfde missie: zoveel mogelijk geld ophalen om kinderkanker de nek om te draaien. Zij hebben al twee leuke acties op touw gezet. Ik voeg de derde er aan toe. Door een aantal onder jullie ben ik geïnspireerd geraakt om een marathon te gaan lopen. Medio september word ik 40, dus de spreekwoordelijke deadline is gezet en wel op 10 september. Omdat er geen marathonwedstrijd in den lande is gepland op die dag, maken we zelf een route langs plaatsen waar mijn leven grotendeels heeft afgespeeld.

Als collega’s gaan we hem natuurlijk aanmoedigen en steunen, de marathon van Christiaan is ook meteen de afsluiter van alle acties de afgelopen maanden. Uiteraard houden we u op de hoogte van de marathon, maar delen we natuurlijk ook het uiteindelijk opgehaalde bedrag voor het Prinses Maximacentrum. Het is nog altijd mogelijk ons en dit goede doel te steunen! Klik snel hier

Waarom doen we dit eigenlijk?
Onze assurantieadviseur en al vijftien jaar een vertrouwd gezicht van VvE Metea, Miranda Agterberg, heeft de diagnose kanker en zal niet meer beter worden. Bij de pakken neerzitten is zowel voor haar als ons geen optie. Terwijl Miranda vastberaden de strijd is aangegaan om zo veel mogelijk uit de toekomst te halen komen ook wij als collega’s in beweging. Letterlijk! Op 31 mei hebben we een benefiet voetbalwedstrijd gespeeld, eind juni hebben we 600 kilometer door Nederland gefietst en nu wordt er dus ook 42 kilometer hardgelopen. Het doel? Zoveel mogelijk geld ophalen voor het Prinses Maxima Kindercentrum! Lees hier meer over onze acties.

Over de Prinses Máxima Centrum Foundation
Dankzij de vele schenkingen van donateurs kan de Prinses Máxima Centrum Foundation voorzieningen realiseren die buiten de reguliere zorgdekking vallen. Deze voorzieningen zijn van cruciaal belang voor het welzijn van kind en gezin tijdens het langdurige proces van behandelingen en opnames én in de herstelperiode daarna. Klik hier voor meer informatie.

Over VvE Metea
VvE Metea helpt sinds 1995 Verenigingen van Eigenaars met handige VvE-beheerpakketten en aanvullende VvE-diensten bij het onderhoud en het administratief, bouwkundig en financieel beheer van hun complex. Met bijna 50 medewerkers ontzorgen wij ruim 700 VvE’s door heel Nederland. We hebben ervaren VvE-beheerders, een eigen afdeling bouwkunde én een afdeling verzekeringen met een eigen AFM-vergunning waarvoor Miranda jarenlang alles regelde.