Op 9 juli vorig jaar nam onze collega Brigitte voor minimaal 7 maanden tijdelijk afscheid van haar VvE’s, bestuursleden en ons als collega’s. Brigitte had kort daarvoor de diagnose borstkanker gekregen en in een zeer korte tijd stond haar leven, en dat van de mensen om haar heen, op zijn kop. Van 5 dagen per week aan de slag als VvE-manager en Teamleider, stond ze vanaf dat moment voor de grootste strijd die een mens kan strijden: vechten tégen kanker en vechten vóór de toekomst.

Van een strakke planning, vergaderingen met bestuursleden en Algemene ledenvergaderingen naar een periode van chemo, een operatie, bestralingen en hormoontherapie. Van heerlijke stedentrips, festivals en leuke feestjes stond het leven van ‘onze Bri’ volledig stil en was de focus op dé strijd van haar leven!

Eén jaar later

Bijna een jaar later kunnen we gelukkig vertellen dat Brigitte aan het einde van haar bestralingen is aangekomen, ze de chemo’s als een echte strijder is aangegaan en de operatie goed is verlopen. De weg naar de toekomst ligt voor haar weer helemaal open en als collega’s zijn we dan ook onwijs trots op haar. Brigitte haar strijd van de afgelopen maanden, om te vechten tegen kanker en te vechten voor een toekomst gaat de goede kant op. Uiteraard blijft ze onder controle, zullen de checks ups iedere keer weer spannend zijn en heeft deze hele periode ook mentaal een enorme impact op het leven van Brigitte. Ook daarbij zullen we haar als collega’s blijven ondersteunen.

Als bedrijf, als collega’s, maar vooral als mensen schrokken wij een jaar geleden uiteraard enorm van dit bericht. Iedereen kent wel iemand in zijn of haar eigen omgeving die te maken heeft met deze vreselijke ziekte en voor ons kwam het nog dichterbij toen onze collega werd getroffen. Brigitte heeft haar eigen strijd gestreden en heeft nog een lange weg te bewandelen. Wij als collega’s pakken de strijdbijl de aankomende periode op en zetten ons in voor het Daniel den Hoed Fonds met de actie: Tour The Bri!

Auto’s wassen voor het goede doel, darten voor het goede doel, en we komen in actie op haar verjaardag!

Ook intern gaan we aan de bak om zoveel mogelijk donaties te verzamelen. Op 17 mei jongstleden hebben Antoon Pieter de Kreij, Bouwkundig Consulent, en VvE-managers Matthy van Rooijen, Lex van der Veldt en Jordi Jupijn de handen in één geslagen. Antoon Pieter heeft die die dag, tegen betaling, auto’s en fietsen gewassen van de medewerkers van VvE Metea. Lex en Jordi verzorgden de binnenkant van de auto’s. Daarnaast kwam ook de firma de Jager Totaal als grote verrassing met hun wagenpark het parkeerterrein op rijden! Onder toeziend oog en strakke planning van Matthy hebben de heren keihard gewerkt en maar liefst € 700,- opgehaald. Werkelijk een prachtig bedrag!

Op 10 juni aanstaande vieren we met zijn allen de verjaardag van Brigitte en ook deze dag staat in het teken van Tour the Bri. Alle medewerkers van VvE Metea kunnen deze dag zichzelf laten sponsoren voor een fiets- of wandelactie. Vanuit de directie worden er diverse routes uitgezet en afhankelijk van de goede conditie kan iedereen zich laten sponsoren door mensen in hun omgeving. Om 16.00 uur wordt iedereen weer terug op het parkeerterrein verwacht en mag het thuisfront iedereen juichend binnenhalen.

Op 1 juli, tijdens de jaarlijkse BBQ voor alle medewerkers van VvE Metea, wordt er nog een actie op poten gezet. Op deze dag gaan we darten voor centen! Iedere medewerker kan zich uiteraard ook hiervoor laten sponsoren, en naast een geweldig bedrag mag de winnende collega, met een passende trofee, zichzelf de eeuwige roem toe-eigenen.

Fietsen voor Tour for Life

Op 2 september zullen Nick Out (commercieel directeur), Antoon Pieter (Bouwkundig Consulent) en Edwin Werring (Bouwkundig Consulent) op de fiets stappen voor het goede doel.  Samen zullen zij in 3 dagen ongeveer 500 kilometer fietsen en onwijs veel hoogtes beklimmen. De rit start in Vogezen (Fr) en zal eindigen in Zuid-Limburg (Nl). De afgelopen periode is Nick al druk bezig om sponsoren te vinden en het is dan ook geweldig om te zien en te horen hoeveel leveranciers enthousiast reageren. Prachtige donaties komen er binnen, maar zeker ook verdrietige verhalen over de reden waarom een bedrijf onze fietshelden wil steunen. De verhalen in combinatie met het support zorgen er zeker voor dat de heren nog een tandje harder gaan fietsen! Mocht u onze fietshelden willen supporten, dan kan dit uiteraard (klik hier). Een survivalpakket met krachtvoer en powerdrankjes slaan zij niet af!

In de nieuwsbrief van het najaar zullen we terugblikken op de fietstocht en maken we het uiteindelijke bedrag van alle acties bekend.