Veel VvE’s willen verduurzamen, staan voor een grote onderhoudsopgave of kunnen om een andere reden een flinke financiële injectie gebruiken. Zo kan VvE Metea veel voor uw VvE betekenen rondom verduurzaming en mogelijkheden om als VvE geld te lenen.

Dak als bouwgrond

Onlangs zijn we in gesprek geraakt met OnTop, Nxt Level Housing en zij hebben ons verteld over de mogelijkheden rondom het toevoegen van een van een extra woonlaag door gebruik te maken van ene zeer licht bouwsysteem. Als innovatief beheerder verstrekken we deze informatie ook graag aan onze VvE’s waarbij het altijd mogelijk is om samen met uw VvE-Manager op onderzoek te gaan.

OnTop, Nxt Level Housing vertelt het volgende over het dak als bouwgrond verkopen:

“Het woningtekort in Nederland is enorm. Maar er is een groot gebrek aan bouwgrond. Zeker in de populaire steden. De waarde van een vierkante meter bouwgrond is daardoor de laatste jaren flink gestegen. Bij veel appartementencomplexen is het mogelijk een extra woonlaag toe te voegen door gebruik te maken van een zeer licht bouwsysteem. Op deze wijze kunnen de ‘grondkosten’ van deze woningen aan de VvE gedoneerd worden om daarmee een deel van de verduurzaming te bekostigen.

Ander bijkomend voordeel is dat het dak van uw gebouw daarmee ook direct geïsoleerd wordt en de VvE deze kosten niet meer hoeft te maken. En als de nieuwe bewoners intrek hebben genomen in hun nieuwe woningen, dan heeft de VvE ook meer leden dan nu die bijdragen aan de onderhoudspot van het gebouw en het delen van de gezamenlijke kosten.

Natuurlijk komt er heel wat bij kijken. Zo moet gekeken worden of uw gebouw het extra gewicht aan kan, zal de gemeente akkoord moeten gaan en verandert de splitsingsakte. In samenwerking met ons en VvE Metea kan het gehele traject voor u verzorgd worden.

OnTop kan bij interesse een scan uitvoeren om in te schatten of het voor uw VvE  haalbaar is en wat het uw VvE kan opleveren. Als de uitslag van de scan aantrekkelijk is en u het traject wilt doorzetten, dan volgt een volledig ontwerp, vergunningsaanvraag, realisatie en verkoop van de nieuwe appartementen. OnTop kan dit deel van het traject geheel begeleiden. De opbrengst voor de VvE wordt in het begin van het traject vastgesteld, zodat de VvE daar direct zekerheid over heeft.

De appartementen die op uw gebouw geplaatst worden komen geheel afgewerkt uit de fabriek. Deze hoeven alleen maar op het gebouw gemonteerd te worden. Die klus is in een handomdraai gerealiseerd. Dat is erg prettig voor de bewoners en omwonenden.

Tussen de bovenste verdieping van het huidige gebouw en de nieuwe appartementen, komt een stilstaande luchtlaag. Deze zorgt ervoor dat onder andere voor dat er geen directe geluidsoverdracht is tussen deze verdiepingen.”

Meer doen met uw dak?

Meer informatie vindt u op de website van OnTop, Nxt Level Housing . U kunt natuurlijk ook bij interesse contact opnemen met uw VvE-manager!